Zarząd informuje, że w związku z przeprowadzonymi kontrolami segregacji odpadów (wykonanymi przez pracowników Urzędu Miasta i Gminy Pleszew w obecności pracowników Spółdzielni) jednoznacznie stwierdzono, że w osiedlowych kontenerach na odpady zmieszane, znajdują się odpady podlegające segregacji.
Z uwagi na powyższe Zarząd Spółdzielni przypomina:
– odpady typu papier, tworzywa sztuczne, pet i metale oraz szkło należy wrzucać do przeznaczonych do tego pojemników z uwzględnieniem segregacji;
– odpady powstałe w wyniku remontu po wcześniejszym zgłoszeniu do spółdzielni należy wrzucać do specjalnie podstawionego w tym celu pojemnika lub dostarczyć do Stacjonarnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów, na ul. Fabryczną 5 w Pleszewie;
– meble i inne odpady wielkogabarytowe przyjmowane są do Stacjonarnego Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów przy ul. Fabrycznej 5.
Punkt Selektywnego Zbierania Odpadów czynny jest od poniedziałku do soboty od godziny 7:00 do 22:00;
Jednocześnie informujemy, że zgodnie z treścią pisma otrzymanego z Urzędu Miasta i Gminy Pleszew, z uwagi na wykazane nieprawidłowości w segregowaniu odpadów komunalnych wydane zostały zalecenia pokontrolne, które nakładają na Zarząd Spółdzielni obowiązek naliczania wobec mieszkańców poszczególnych budynków opłat za odpady niesegregowane w wysokości 25 zł/osobę.
Wskazujemy, że stawka opłaty za odpady segregowane wynosi 10,50 zł/osobę.
Zarząd apeluje do wszystkich Mieszkańców Spółdzielni!
Zadbajmy o własne wydatki i segregujmy śmieci. Nie pozwólmy aby do odpadów zmieszanych trafiały śmieci podlegające segregacji.